יום רביעי, 28 במרץ 2012

קידום אתר

קידום אתר באינטרנט – איך לעשות את זה נכון?

רשת האינטרנט עמוסה במידע ובנתונים הזורמים, מתחדשים וגדלים בכל עת. על מנת להשתלב ולהצליח בעולם דינאמי זה נדרשת השקעה ויצירתיות רבה בקידום האתר שלכם, במטרה לגרום לכמה שיותר גולשים להגיע אליו ומכאן לפרסם את העסק ולהגדיל את מחזור רווחיו.

קידום אתר מתבצע במגוון רחב של אמצעים שונים, שהמובילים בהם הינם קידום האתר במנועי החיפוש, ברשתות החברתיות וקישורים חיצוניים, וכמובן, הקידום חייב להיות מעוגן באתר מושקע ואטרקטיבי, ממוקד וקל לשימוש, הגורם לגולשים בו להיות פעילים.

ענף קידום אתרים הינו מורכב ומסועף ביותר, ולכן במידה ואין בידכם את הידע הנדרש וזמן פנוי להשקיע בנושא, מומלץ להיעזר בחברה מומלצת ומקצועית לקידום אתרים.

קידום אתר במנועי חיפוש

אחת המטרות העיקריות בתהליך קידום אתר היא להגיע לעמוד הראשון בתוצאות של מנועי החיפוש בכלל, ובמנוע החיפוש של גוגל בפרט. מטרה זו אמנם איננה פשוטה, אך אפשרית במידה ותשקיעו בקידום אורגני או בקידום ממומן של אתרכם.

ראשית, קידום אתר במנועי החיפוש כרוך ביצירת אופטימיזציה לאתר, כלומר בניית אתר קריא ואטרקטיבי לעיני החיישניים של המנועים, ולכן בימינו עדיף להימנע מבניית אתרי פלאש אשר מנועי החיפוש אינם יודעים לפענח אותם. כמו כן, מנועי החיפוש מעדיפים אתרי תוכן איכותיים, ולכן בעת כתיבת התוכן לאתר הקפידו שיהיה משופע בתכנים איכותיים המתעדכנים באופן שוטף, כגון מאמרים, תמונות וסרטי וידאו.

על תכנים אלו להשתלב באופן טבעי עם מילות מפתח רלוונטיות לתחום עיסוקו של האתר, וזאת בכל הדפים ובעיקר בכותרותיהם. בנוסף, חשוב לבחור במילות מפתח המדייקות בתיאור תחומי ההתמחות שלכם, ושהינן מבוקשות בקרב הגולשים.

הקידום האורגני במנועי החיפוש אמנם אינו כרוך בעלויות ישירות, אך באופן עקיף צורך הרבה זמן, משאבים וכסף. לכן יש מקרים בהם לבעל האתר אין זמן להמתין עד אשר האתר יקודם ובמקביל הוא רוכש מודעת פרסום ממומנת המתפרסמת בעמוד הראשון של מנוע החיפוש, ואשר התשלום עבורה נקבע לפי מספר הגולשים שנכנסים דרכה לאתר.

קידום אתר באמצעות קישורים חיצוניים

דרך יעילה ונחוצה נוספת לקידום האתר ולהעלאת ערכו במנועי החיפוש, היא באמצעות קישורים חיצוניים. עדיף להשקיע בקישורים לאתרים גדולים, איכותיים ואפקטיביים מאשר בריבוי בלתי מבוקר ולא יעיל של קישורים חיצוניים לאתרים אנונימיים וחובבניים.

מתוך אתרים אלו תוכלו להיות מקושרים בעזרת מאמרים ודרך תפריט קישורים חיצוניים, או בעזרת פרסום ישיר של העסק והאתר. את הקישורים ניתן לרכוש תמורת כסף או להשיגם בחינם בעזרת החלפת קישורים הדדית בין האתרים, פרסום באתרי מאמרים, רישום באינדקסים ושימוש בקישורים דרך הרשתות החברתיות, כגון פורומים בלוגים ופייסבוק.

קידום אתר באמצעות רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות מהוות כלי נהדר ונטול עלויות לקידום אתרים, וניתן להיעזר לשם כך בסוגיהן השונים כדוגמת בלוגים, פורומים, פייסבוק, אתרי שאלות ותשובות, ואתרי שיתוף תמונות וסרטי וידיאו.

השתתפות פעילה שלכם ברשת חברתית עשויה לתרום רבות למיתוג העסק על ידי יצירת תדמית חיובית, ערכית ואכפתית, וכמו כן מעורבות חברתית בעלת נוכחות קבועה ושוטפת, לצד כתיבת תוכן ערכי ומקצועי, עשויה להפוך אתכם לבעלי שם בתחום.

בלוג משלכם יאפשר לכם ליצור דף חברתי שבו אתם קובעים ומובילים את תכניו, בעוד פורמים ואתרים של תשובות ושאלות מאפשרים הוספת קישור לאתרכם. זכרו לענות רק על נושאים שבהם יש לכם ידע מקצועי מקיף, מכיוון שכנות ואמינות הן חלק חשוב בקידום העסק ובקידום המיתוג האישי שלכם באינטרנט.

כאשר תהפכו לאמינים ובעלי שם בעיני הגולשים הם אלו שירצו להיכנס לאתר שלכם ולקישורים שלו ברשת. כמו בכל תחום בחיים, כך גם כאן, קידום אתר עם השקעה והתמדה יביא לכם סיכויי הצלחה טובים מתמיד.